Cabinetul nostru va ofera servicii de Psihologie Clinica si Psihoterapie

Ora de muzica

Ora de muzica

imagine

Sunt curioasa daca, in legatura cu decizia scoaterii din programa scolara a disciplinei “ muzica”  au fost luate in considerare si aspectele psihologice ale unei asemenea masuri. Probabil s-a ajuns in acest punct datorita interesului scazut din partea unor elevi si a reactiilor  fata de modul de predare.  Ar trebui luate in considerare efectele favorabile  ale muzicii in general asupra vietii interioare a indivuidului. Exista terapii prin muzica ce vindeca diverse tulburari psihice sau ajuta la tratarea  bolilor diverselor organe ale corpului. In mai multe domenii ce se ocupa cu studiul si  mentinerea starii de sanatate(neurologie, psihiatrie, psihologie) a fost recunoscut beneficiul ascultarii muzicii pe langa alte tratamente urmate.

Copii au nevoie de aceste ore de muzica deoarece ii ajuta sa se dezvolte psihic armonios, ii poate echilibra emotional. Muzica reprezinta din punct de vedere psihologic o modalitate de:

*  de prelucrare a emotiilor;

*de descarcare de tensiuni intrapsihice care pe termen lung se pot transforma in diverse simptome care in “colaborare “ cu alti factori  pot evolua in tulburari psihice;

*de trairi pozitive ce aduc relaxarea, bucuria  in minte, trup si suflet;

*un execitiu de reechilibrare ce le poatre fi util mai tarziu, accesandu-l inconstient;

*o modalitate de autovindecare si alinare in momentele de tristete, durere etc.;

*o metoda de destresare care, daca nu le  este predata, exemplificata tuturor copiilor, unii dintre ei nu au posibilitatea de a intra in contact cu acest domeniu minunat  si beneficiile ei;

*relationare cu ceilalti- muzica pune in contact oamenii si ii ajuta sa comunice, sa stabileasca relatii.

De ce sa-i lipsim de aceste castiguri?

Pe termen lung daca ii lipsim de aceste binefaceri, cand vor creste si chiar si acum, exista posibilitatea daca nu le cultiva parintii in particular interesul pentru muzica,  sa devina  persone mai sarace in resurse interioare, mai putin sensibile la frumos.La ce folosesc aceste resurse interioare? La depasirea situatiilor dificile din viata, la o dezvoltare psihica cat mai echilibrata, la o relationare buna atat cu propria persoana cat si cu cei din jur. Cu alte cuvinte, le taiem din aripile ce-I ajuta sa zboare prin lume.

Probabil ca sunt copii ce nu doresc sa mai faca muzica. Cred ca ei nu resping disciplina in sine ci modul in care se face, modul de predare. Ar fi mai eficient si util sa se puna accent pe partea practica a acestei materii in detriumentul partii teroretice astfel incat sa nu mai fie respinsa. Ar fi util de intrebat copii cat se mai canta in cor in ora de muzica? Cate si ce  melodii,  se asculta in timpul acestor ore?  Nu tuturor copiilor le plac toate legumele dar asta nu inseamna ca nu-I mai hranim cu ceea ce este sanatos. Doar selectam din legume si modalitatea prin care le gatim :).

Oricat de mult ne-ar place sa ne gandim sa ne crestem copii intr-o libertate deplina, nu trebuie uitat ceea ce este bun pentru dezvoltarea lor ulterioara. Trebuie sa tinem cont de ceea ce au ei de obiectat, sub ce forma,  dar in asa masura incat sa le fie de ajutor masurile luate, sa le fie un stalp de sustinere in viata lor ca adulti.

Autor: Bajan Valentina

Nota: Parte din acest articol a fost publicat in Adevarul  https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fcdn.fbsbx.com%2Fhphotos-xfl1%2Fv%2Ft59.2708-21%2F12655774_1200650799962599_912431566_n.rtf%2F14.01.2016-Importanta-muzicii-in-educatia-copilului.rtf%3Foh%3Db3fb769464866e4e73ea2697d8c05153%26oe%3D56D98FFD%26dl%3D1&h=JAQEiSKx1

Author Info

Bajan Valentina

No Comments

Comments are closed.